Temat: Cieszymy się wiosną - biedronki Witajcie Kochani 1. Dziś zapraszam Was do wysłuchania opowiadania „Wielka Przygoda Małej Zosi” - jaką przygodę miała Zosia? - jakie zwierzątka spotkała? - co się stało gdy dzieci złapały Zosię w siatkę na motyle? - co zrobiła Zosia gdy się obudziła? - Czy ty jesteś przyjacielem przyrody? Po wysłuchaniu bajki spróbujcie odpowiedzieć na pytania: 2. Możecie też sprawdzić swoją wiedzę rozwiązując zagadki, quiz i labirynt 3. Karty pracy – policz kropki na każdej biedronce, połącz liczbę kropek z jej znakiem graficznym
4. Praca plastyczna „Biedronki”. Potrzebne będą kolorowe kartki z bloku (czerwona, 2 odcienie zieleni, pastelowy odcień żółtego lub pomarańczowego), klej, nożyczki, czarne pastel, lub mazak. Z czerwonego papieru wytnijcie 10 kół o średnicy ok. 5 cm (rodzice pomogą) – będzie łatwiej jeśli najpierw zrobicie szablon, lub odrysujecie koło od np. plastikowego kubeczka, zakrętki itp.) Zielone papiery podrzyjcie palcami tak by powstała trawa. Naklejcie trawę na jasną kartkę – tak jak na zdjęciach. Koła poskładajcie na pół i przyklejcie tworząc skrzydła biedronki. Czarnym mazakiem lub pastelą dorysujcie biedronkom głowę, czułki, kropki i odnóża (6). Gotowe .!!!J Nie zapomnijcie uporządkować swojego miejsca pracy po skończonej zabawie.5.
5. Zabawy gimnastyczne z piłką: Celuj piłkę do bramki – dziecko leży na plecach, trzyma piłkę w dłoniach przed głową, unosząc łokcie celuje piłką do bramki ustawionej ok. 1,5 m przed nim Tocz piłkę wokół siebie – dziecko siedzi w siadzie prostym trzyma piłke dłońmi przy biodrach. Toczy piłkę po podłodze wokół bioder i wyprostowanych nóg. Po wykonaniu trzech okrążeń zmiana kierunku. Utrzymaj piłkę na stopach – dziecko leży na plecach z nogami ugiętymi i uniesionymi w górę, stara się utrzymać piłkę na poziomo uniesionych stopach Tocz piłkę głową – dziecko chodzi na czworakach popychając piłkę głową – czołem
6. Zabawy z literkami „Sylaby na opak” Poproście rodzica by przeczytał wam wyrazy z zabawy (sylabami od tyłu), a wy spróbujcie usłyszeć i odgadnąć jaki to element wiosennej łąki, pózniej wytnijcie sylaby i spróbujcie ułożyć usłyszane wyrazy – naklejcie je na kartkę. ba- ża (żaba), cian-bo (bocian), ła-pszczo (pszczoła), ka-dron-bie (biedronka), ka-łą (łąka), nik- ko, ny pol ( konik polny), tyl- mo (motyl), ty-kwia (kwiaty), wa-tra (trawa), ka-mysz (myszka), itp. Na koniec posłuchajcie na dobry humor wiersza J. Brzechwy „Konik polny i boża krówka” – spróbujcie odnaleźć element humorystyczny w wierszu. Powodzenia Przygotowała: K.Majka- Kosztyła