Zajęcia z rytmiki dla dzieci młodszych

Potrzebujemy: „instrumenty” dostępne w domu: garnki różnej wielkości, drewniana łyżka, grzechotki, ewentualnie nagrania piosenek, płyty z muzyką dziecięcą.

 

 

1.Piosenka do śpiewania: „Jadą, jadą misie”.

https://www.youtube.com/watch?v=XRqkAePXbmc

 

1.Jadą, jadą misie, 2.Jadą, jadą misie…

tra la tra la la, A misiowa, jak może,

śmieją im się pysie, prędko szuka w komorze,

ha ha, ha ha ha! plaster miodu wynosi,

pięknie gości swych prosi.

Przyjechały do lasu,

narobiły hałasu,

przyjechały do boru,

narobiły rumoru.

 

3.Jedzą, jedzą misie…

Zjadły wszystkich plastrów sześć

i wołają: „Dajcie jeść!”/ bis

 

a) Dokładne, głośne przeczytanie słów piosenki i nauka pamięciowa przynajmniej dwóch zwrotek.

b) Zaśpiewanie piosenki przez rodzica lub wysłuchanie nagrania na youtube

c) Próba wspólnego zaśpiewania piosenki.

 

2.Zabawa ruchowa do piosenki:

Dzieci (z rodzicem) naśladują ruchem treść piosenki, pomagając sobie przy tym odpowiednią mimiką a także siłą głosu, a więc: „jadą samochodem”, „śmieją się” śpiewając ha, ha, ha, robią hałas, bądź rumor uderzając drewnianymi łyżkami w garnki lub brzęcząc grzechotkami, „jedzą”.

Piosenka „Jadą, jadą misie” jest bardzo wesoła zarówno w charakterze, jak i w treści, co daje duże możliwości dobrej zabawy oraz spontanicznego naśladownictwa .

 

3.Piosenka: „Jedzie pociąg z daleka”

 

1.Jedzie pociąg z daleka, 

na nikogo nie czeka.

Konduktorze łaskawy,

zabierz nas do Warszawy!/bis 

 

2.Konduktorze łaskawy,

Zabierz nas Warszawy!

 

Trudno, trudno to będzie,

dużo osób jest wszędzie./bis

 

3.Pięknie pana prosimy,

jeszcze miejsca widzimy.

A więc prędko wsiadajcie,

do Warszawy ruszajcie./bis

 

Piosenka doskonała do zabawy w pociąg!

 

  1. Zapoznanie dziecka z drugą i trzecią zwrotką piosenki poprzez zaśpiewanie przez rodzica bądź wysłuchanie nagrania.

    https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio

  2. Zabawa w „pociąg”: Ustawienie „osoba za osobą”, ręce oparte na ramionach sąsiadów, dziecko w zabawie jest konduktorem.

  3. „Pociąg” jedzie w różnym tempie: najpierw wolno, potem coraz szybciej, szybciej, na końcu zwalniając. Zabawę należy powtórzyć kilkakrotnie, śpiewając przy tym oczywiście piosenkę i zmieniając ewentualnie „konduktora”.